Algemene voorwaarden
ALGEMENE VOORWAARDEN
Algemene leverings- en betalingsvoorwaarden
Artikel 1 Opdracht
Een schoonmaakovereenkomst tussen opdrachtgever en Clean By Me kan op twee manieren tot stand komen: per mail of via offerte.
1. Mail: De opdrachtgever kan via de mail een schoonmaak aanvraag indienen. Na wederzijds akkoord wordt er een afspraak ingepland.
2. Offerte : Er kan telefonisch of via mail een offerte worden opgevraagd. Na ondertekening van de offerte, wordt een afspraak ingepland.
3. De opdrachtgever heeft ten opzichte van Clean By Me een vordering tot nakoming van de schoonmaakwerkzaamheden zoals aangegeven in het schoonmaakverzoek van de opdrachtgever via de telefoon of mail. Clean By Me heeft tegenover de opdrachtgever een vordering tot nakoming van de betaling van de boekingsverzoekprijs, vanaf het moment dat de geboekte en overeengekomen schoonmaakwerkzaamheden zijn voltooid.
4. Clean By Me behoudt zich ten alle tijden het recht om een schoonmaakovereenkomst niet te aanvaarden of met onmiddellijke ingang op te zeggen. Bij annulering door Clean By Me zal, indien er door de opdrachtgever vooraf betaald is, vanzelfsprekend het volledige bedrag geretourneerd worden.
Artikel 2 Werkwijze
1. De schoonmaakwerkzaamheden van de schoonmaakovereenkomst bestaan uit de activiteiten zoals beschreven op www.cleanbyme.nl.
Artikel 3 Prijs en betaling
1. Na het voltooien van de schoonmaakwerkzaamheden zoals afgesproken is de opdrachtgever verplicht de met de factuur met de overeengekomen prijs te betalen binnen de afgesproken betalingstermijn.
2. De betaling geschiedt via Bankoverschrijving of Contant.
3. Bij het niet betalen van de factuur na het verstrijken van de betalingstermijn worden er bij de 2e gestuurde herinnering 10 % extra kosten berekend. De 1e herinnering wordt verstuurd 1 week na de vervaldatum.
Artikel 4 Annulering en opzegging
1. Een annulering door de opdrachtgever van de geboekte schoonmaakwerkzaamheden is tot 24 uur voor aanvang van de dienstverlening kosteloos mogelijk. De annulering dient duidelijk aangegeven te worden per whatsapp, telefoon of e-mail aan info@cleanbyme.nl. Indien de opdrachtgever binnen 24 uur voor aanvang van de dienstverlening annuleert, dan is Clean By Me genoodzaakt 1 uur van het overeengekomen tarief in rekening te brengen. Bij annuleren korter dan 1 uur voor aanvang, of na aanvang van de werkzaamheden, zal Clean By Me het volledige bedrag voor de geboekte schoonmaakwerkzaamheden in rekening brengen na beoordeling door Clean By Me van de omstandigheden van de annulering.
2. Opzeggen van de schoonmaakwerkzaamheden dient in goed overleg plaats te vinden. Met betrekking tot de einddatum van de samenwerking.
Artikel 5 Aansprakelijkheid van Clean By Me
1. Clean By Me zal de schoonmaakwerkzaamheden altijd naar beste vermogen uitvoeren met de grootste zorgvuldigheid jegens de opdrachtgever. Mocht de opdrachtgever schade lijden door enige tekortkoming in de uitvoering van de schoonmaakwerkzaamheden, dan is Clean By Me enkel aansprakelijk voor schade die de opdrachtgever lijdt in geval van opzet of grove nalatigheid van de zijde van Clean By Me. Dit houdt dus in dat schade die per ongeluk plaatsvindt door de schoonmaker aan interieur of andere eigendommen valt onder de aansprakelijkheid van Clean by Me. De opdrachtgever heeft het recht een vergoeding te vragen voor de aangebrachte schade welke nooit groter kan zijn dan de dagwaarde van het beschadigde goed. Verder is Clean By Me niet aansprakelijk voor indirecte schade of gevolgschade. Ook is Clean By Me niet aansprakelijk voor schade die is ontstaan door: het verplaatsen van meubelen; vermissing of beschadiging van meubilair of andere zaken tijdens de uitvoering der werkzaamheden, die niet aantoonbaar het gevolg waren van schuld of nalatigheid van Clean By Me.
Artikel 6 Recht
1. Op deze voorwaarden is het Nederlands recht van toepassing.